Rabu, 11 Mei 2016

Percaturan itu Allah tentukan

Assalamualaikum kesayangan hati...

Alhamdulilah sedar atau tidak bulan depan dah puasa.sedar atau tidak umur makin meningkat, percaturan hidup pun mula berubah. mungkin ada pepatah yang mengatakan hidup ini tak mudah, sebanyak masalah yang kita ada kita sentiasa tersenyum untuk diri kita dan kerja kita.
Ya Allah aku redha untuk percaturan hidup yang engkau beri..mungkin berat..mungkin susah mungkin akan rasa sedih. aku tahu engkau akan uji umat mu dengan ujian yang aku mampu.
sakit benda tu tak berubah langsung dalam hidup aku..mungkin aku kena selalu tersenyum depan semua orang untuk diaorang tengok aku sihat. Jika ada orang yang bertanya apa yang aku  minta dalam hidup ini. aku just nak mak aku selalu tersenyum dan tak sakit.. kedua aku minta arwah abah selalu ada dengan aku.. tapi untuk adanya arwah abah susah..sebab itu kira melawan takdir yang Allah tentukan..
untuk Abah,
" I really miss u. tak ada lagi tangan orang yang berikan pelukan supaya aku rasa selesa dengan setiap yang datang tapi hanya pelukan mak bagi tenteram kan hati bila setiap ujian yang ada., tak ada lagi orang yang selalu cakap anak Abah selalu kuatdan boleh buat untuk life akan datang. tak ada lagi orang yang cakap anak abah boleh berdikari dan kuat lawan sakit tu.. paling sedih tak lagi orang yang akak nak peluk as a DAD bila akak nikah.. kadang kala tertanya kenapa abah pergi dulu, kenapa abah tinggalkan kami tanpa selesaikan yang ada, kenapa abah tinggal kami sedangkan we need u... tapi terpaksa akur sebab Allah sayangkan abah lebih dari kami..semua tak ada dah..
Ya Allah hebat sungguh percaturan  yang engkau berikan...satu persatu engkau uji, tentang diri, tentang dia, tentang keluarga, aku menerima dengan hati yang terbuka dengan ikhlas.. Maaf kadang-kadang menitis juga kenangkan diri ini untuk bangun semula..memang susah, memang sakit.. Ya Allah aku mohon berikan cahaya untuk hidupku ini supaya aku selalu kuat untuk hari akan datang, supaya aku selalu tabah dengan segala masalah dan ujian yang ada.Berikan aku kekuatan untuk jaga  keluarga aku supaya diaorang tak kan rasa kekurangan untuk membesar..amin..


2 ulasan: