Ahad, 19 April 2015

catatan untuk muhammad Fadhullah Sairi

assalamulaikum cinta hati..
selamat pagi kesayangan hati hamba...
terima kasih ya allah untuk kehidupan hambamu ini...

alhamdulilah hari ini minggu ini detik ini.aku rasa something yang aku sendiri tak tahu apa rasa itu.. but just 1 word dan perkataan i love muhammad fadhullah sairi...
hari ini nak story tentang kawan sahabat cinta untuk setiap ketika dan detik.... kawan bertumbuk..kawan manja,.. kawan ngadu..kawan gedik-gedik...kawan gelak ketawa... kawan instagram... dan insyallah jika jodoh itu berkata mungkin dia kawan sepanjang hidup saya..dulu aku dengan dia memang tak sangka kami sejauh ni..instagram jadi tempat favourite kami..yerk la aku duk like picture dia dan dia duk like picture aku...kami kadang kaa berlumba siapa like paling banyak dan cepat waaupun kami tak berhubung guna handphone..betul kata allah jodoh itu rahsia..siapa sangka dia berani mintak id wechat.. pastu nombor handphone..hahhahaha dia memang kelakar dalam senyap...
segaris nama Fadhullah Sairi..  apa yang boleh dikata??
meh aku nak kata alhamdulilah so far so good dengan dia ni kan..dia suka melayan karenah aku yang gedik sikit ini.. dia layan je aku kalau dia datang kuantan tak kira la pergi laundry basuh baju ke...p beli barang dapur aku ke...second aku suka sikap dia selesaikan masalah yang ada diantara kami walaupun bermacam masalah yang datang dia stay cool walaupun dia tak kuat untuk masalah itu...itu kelebihan diri dia..
ketiga dia tak banyak cakap dan terus mak aku padahal waktu tu singkat dan kenalkan aku dengan family dan kawan-kawan dia.. alhamdulilah semua berjalan lancar.. kadang-kadang aku tak terfikir ye la dia bawak aku kenal kawan-kawan dia masa sukan kspl kat Upm ary tu..walaupun singkat alhamdulilah..aku suka dan selesa kenal dengan kawan-kawan dia..sebab relax dan spontan je..
keempat aku suka cara dia yang relax dan tak serabutkan aku..walaupun kami gaduh dan aku merajuk as ussually dia stay cool dan pujuk padahal itu salah aku ..hhahahhahahaha tak sampai 5 minit dia akan pujuk...
 kadang kala aku selalu berbeza pendapat dengan dia but satu sikap dia yang aku suka yang jarang aku jumpa..di selalu cool...relax dan selesai masalah tu dengan relax dan selesai sebelum tidur.. dia memang degil kadang-kadang but dia ok...
paling aku suka part tentang dia...dia pandai ambik hati mak aku..sebab slumber betul dia wassap dengan mak aku.. alhamdulilah mak aku pun suka dengan sikap..itu fadh ini fadh..hahhaha
kadang kala aku jeles gak dengan dia ni..
mungkin orang kata kita perlukan kesabaran dalam kehidupan kita..alhamdulilah itu yang teramal..mungkin orang kata aku ini memilih but memang betul aku kena pilih untuk hidup aku..bukan mencari yang sempurna tapi aku mencari pelengkap kekurangan yang ada dalam hidup aku...mak cakap dia tu dah cukup untuk lengkapkan hidup aku..tapi aku bersyukur dengan perkenalan itu.. mungkin orang kata itulah yang dinamakan jodoh..
 just want share setiap detik yang aku ada untuk dia..dan detik yang dia ada untuk aku...detik-detik ini sepanjang kspl Uitm kat UPM serdang yang mebuat aku kena stay duk 1 ary suntuk kat tepi padang..maklumlah dulu dak seni now sebab dia minat bola...aku pun terikut dia duk kat padang satu hari suntuk....
thank my love n my jantung pisang Muhammad Fadhullah Sairi...

p/s:
dear Muhammad Fadhullah Sairi thank sebab semua yang terjadi secara langsung dan tidak langsung...
kesabaran awak teruji awak still cool cam air cool blog..hahhahha
sentiasa praktis sweet walaupun awak memang tak sweet....hahahaha










Tiada ulasan:

Catat Ulasan