Sabtu, 4 April 2015

berdiri diatas pengalaman lepas

assalamualaikum
selamat malam dunia...keluarga dan kawan-kawan..
alhamdulilah aku dapat menikmati suasana malam yang tenang..
diam tak diam..hampir 6 bulan aku di pahang..dimana daripada aku nothing sehingga alhamdulilah aku jadi seorang yang bekerjaya...teringat pada umi dan abah yang menghulurkan bantuan waktu aku kat pahang ni..jasa mereka,sifat kebaikan naluri ibu dan bapa yang ada pada mereka buat aku tersentuh lihat keluarga mereka..namun orang kata setiap pertemuan ada perpisahan..mungkin tiada jodoh dengan keluarga mereka..
pahang negeri yang membuat kan hidup aku menjadi seorang yang cekal.bukan mudah untuk melupakan apa yang terjadi. tempoh 6 bulan membuatkan aku menjadi seorang yang cekal dan mementingkan diri dalam diri aku..
terdiam kata untuk tempoh 6 bulan ni..banyak pengajaran yang merubah aku supaya berdiri di kaki sendiri..6 bulan yang lepas aku datang ke pahang dengan harapan dia yang terakhir...namun tiada apa yang menjadi terakhir...betul mak kata..kita merancang but allah tentukan.kesungguhan yang ada pada mulanya nampak kesungguhan..tapi akhirnya sia-sia penantian yang ada...allah itu maha adil..mungkin bukan hari ini...mungkin hari esok apa yang tersembunyi terbukti depn mata..allah..pe yang aku rasa..2 minggu keja terabai 2 minggu aku sakit disebabkan lelaki yang melafazkan janji..alhamdulilah aku bersyukur bahawasanya dia bukan untuk diri dan keluarga aku...tapi satu kata tentang dirinya yang aku terlafaz..aku benci dia sebab sifat kurang memahami dan membiarkan .susah untuk mengukap but itu yang terjadi dimana silap mungkin aku sendiri tak tahu....ya allah hanya satu doa jadikan aku seorang yang pemaaf dan sentiasa kuat dan cekal..kembalikan aku yang dahulu.yang tak menyakitkan hati orang dan sentiasa berfikir setiap kesan yang terjadi..amin..
kadang kala aku bertanya..adakah aku bahan uji kaji pada mereka yang melafazkan janji?
mungkin pada mereka..ya allah aku tak kuat untuk hati aku sendiri .aku tak kuat untuk takdir seterusnya ..walaupun dalam masa yang sama aku bersyukur dengan ketentuanmu cuma aku tak kuat untuk cekalkan hati aku..sebab aku manusia yang mempunyai hati yang kadang kala aku sendiri tak mampu nak hadap masalah tu..
ya allah berikan aku semangat untuk hari akan datang aku..pada siapa aku pun tak tahu untuk sampaikan apa yang ada dalam hati aku...
angin tolong sampaikan apa yang dalam hati aku..tapi angin pun tak boleh nak sampaikan ayat untuk apa yang ada dalam hati ini...mungkin berat apa yang terjadi.. ya allah aku mohon untuk kuatkan hari ku ini...mak terima kasih sebab selalu berada di belakang ika..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan