Isnin, 29 Disember 2014

lets talk n meluahkan before 2015...

firstly selepas bangun dari tidur...aku nak ucapkan alhamdulilah ya allah memberikan aku kesihtan serta memanjangkan umur aku untuk hari ini... aku bersykur ya allah dengan kehidupan yang engkau kurniakan..
sedar tak sedar dah nak habis penghujung bulan 12 dan penghujung tahun 2014 ini..
2014 memberikan aku macam penglaman yang mematangkan aku sebagai seorang manusia.. memang hebat cabaran 2014 ini sehingga melibatkan nyawa sendiri di hujung pisau..allah sahaja yang mengetahui kejadian silam yang hampir meragut nyawa aku sendiri...
terima kasih mak dan ayah, ibu dan ayah, umi dan abah, umi dan walid yang sentiasa menyokong diri ini..terharu melihat mereka...
mak dan ayah aku sentiasa memberikan sokongan daripada pelbagai aspek yang ada dan terjadi dalam diri aku...
ya allah terima kasih memberikan aku kasih sayang daripada ramai ibu, my mean my ibu pn noraziah yang selalu care walaupun dia jauh, tak juga lupa pada ibu dan ayah shahrul izzuan iaitu mak yang baik hati..first datang rumah dia dengan title calon menatu tapi jodoh tak sampai dan tak ada jodoh.. they always be my mak dan ayah...rindu nak masakan mereka betik goreng..yummmyyyy....
tak habis situ perkenalan dengan nasrul aiman menambahkan lagi kasih sayang seorang umi dan abah pn za dan en din..niat sama but kita merancang dan allah yang tentukan..umie dan abah baik dan tak pernah abaikan aku..diaorang dah macam ayah dan mak aku tersentuh hati.. 
walaupun aku tak jodoh dengan anak mereka ini..mereka still my family yang baik...diaorang selalu call dan tanya khabar..aku bersyukur kerana engkau memberikan aku orang sekeliling yang menyanyangi aku..
nothing to says about love... insyallah ada jodoh pasti cinta itu milik kita kan..
ingat lagi someone yang aku cerita tu..
"ingat?"
hah ini kamik mok story mory...hahhahaha dia semakin lama semakin nice kamik nagga..hahhaha
someone ini yang aku kenal hanya melalui lihat dan text...just first sight dia cakap hati dia terpanggil untuk kenal..aku pernah tanya adasama dia yakin untuk itu.. dia begitu yakin...almost 3 month aku kenal dia..kami tak pernah jumpa..he someone yang berani menempuh puan misilah yang garang tu....hebat dan alhamdulilah mak aku jadi lembut hati bila berbual dengan dia..tak pernah tengok pn misilah macam tu..masa lama yang aku ambil untuk mebuka hati..solat istikharah aku mulakan untuk hubungan ini...alhamdulilah allah itu memberikan ketenangan untuk aku mengenal dia..
dia baik,,but dia selalu bz dengan tugas dia..its ok aku faham kerja dia...lagi pon  aku kena kongsi dengan masyarakat negara selain mak ayah dan keluarga dia...but i like smile dia...
aku rasa aku jatuh cinta dengan jejaka ini seperti aku jatuh cinta dengan mr purple dulu..
aku sentiasa doakan mr purple selalu bahgia..dengar story mr purple nak kahwin...insyallah jika jodoh milik kita saya terima awak mr MKR....
kerja pulak....hah ni cheq nak habaq mai...hahahhaha
kerja aku macam explorace dah ..round 1 malaysia tau..kitak ada? sik ada kan?hahahhahaha
memang best tau..
kerja aku yang sekarang ni menyebabkan pr aku lebih luas..
hanya doa dan muhasabah diri diterapkan dalam diri supaya menjaga pergaulan...
ameen....
ya allah aku bersyukur dengan setiap engkau berikan kepada aku...tenangkan lah hati ku sedamai air di lautan tanpa ombak dan ribut...aku mohon agar ketenangan ini kekal hingga akhir hidup ku..pengalaman lepas mengajar aku erti ketabahan dan mematangkan aku untuk berfikir..alhamdulilah terima kasih memberikan aku kehidupan dan nafas untu 23 tahun ini.. alhamdulilah...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan