Isnin, 13 April 2015

hidup ini.

assalamualaikum
sungguh tenang pagi ni...alhamdulilah aku diberi peluang menunaikan kewajipan sebagai manusia di muka bumi ini...walhal pada ketika ini aku tak kuat untuk segala masalah yang terjadi..
segaris perkataan iaitu penyakit... allah kata penyakit yang datang pada diri kita adalah satu cara untuk menghapuskan dosa yang ada pada diri kita secara tidak langsung..
namun secara tidak langsung juga,,penyakit ini membuat aku rasa tidak yakin untuk hari datang aku..bagaimana aku hendak menghapuskan air mata kesayangan-kesayangan hati aku bila penyakit ini tidak terawat dengan perubatan..ya allah sesungguhnya aku manusia yang mempunyai pelbagai emosi..hanya satu aku harap cuma aku diberi kekuatan dan peluang untuk aku mampu menghapuskan airmata kesayangan-kesayangan hati aku dia jari aku...
kadang kala bila terfikir apa yang doktor cakap membuat aku tidak yakin untuk diri.tapi mak selalu ada untuk setiap keadaan aku..puan misilah othman merupakan kekuayan yang aku ada..mungkin pada luaran orang sekeliling melihat aku tertawa...melihat aku cekal untuk hidup aku..tapi itu hanya luaran...sememangnya aku tak kuat untuk itu..sebab hati manusia lain tak sama macam hati kita dan apa yang kita fikir kan...kadang kala orang dengki dengan kita macam-macam benda dia boleh buat termasuk sihirkan orang..itu lah yang terjadi pada aku...ya allah terima kasih sebab memberikan aku ibu yang selalu dibelakang setiap perbuatan aku...amin..aku bersyukur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan