Selasa, 3 Jun 2014

Inilah cinta.,..inilah rindu...inilah hidup....

Bismillah dimulakan
Ini lah dinamakan hidup
Alhamdulilah glad With Allah aku masih bernafas hingga ke ari ni..
Today i want says pe yang dirasa tentang apa yang aku rasa,,.
Inilah cinta.,..inilah rindu...inilah hidup....
Kehidupan banyak dugaan dan banyak liku yang perlu di lalui...dengan setiap liku dan cabaran manusia jadikan sebagai pengajaran untuk kehidupan akan datang...
Begitu juga aku yang tak lepas pada liku kehidupan yang aku sendiri yang kaku tanpa sesiapa mengetahui... Mereka hanya menghakimi tanpa mengetahui sebab yang aku lalui...
Cinta ? .?
Ya Allah ini kah dugaan yang engkau berikan pada hamba mu....jika ini yang engkau berikan aku redha.... Aku tersalah dalam percaturan hidup yang aku sendiri tak tahu bagaimana bermula dan berhenti... Kata orang cinta itu hadir tanpa diduga...kesalahan aku dalam diri ini adalah bercinta dan jatuh cinta dengan insan yang bergelar lelaki..
 Aku tersilap dengan apa yang aku fikir tentang kehidupan... Kesilapan itu juga buat aku menjadi parah untuk berfikir ... Ya Allah sampai bila aku akan terus hampa... Aku insan yang lemah.. Insan yang kadang kala tak mampu nak fikir...
Ya Allah tarik la satu persatu ingatan ku terhadap orang yang aku sayang... Amat sakit bila mengingati.....
Sarawak.... 3 tahun aku dekat Sarawak Byk mengajar erti hidup... Someone i Love n like be nothing for me... Aku bukn menyalahkan takdir but aku takut utk kehidupan akan datang .... Ya Allah ini kah yang dinamakan rasa cinta.... Aku menyayangi dia tetapi aku tak mampu untuk stay dengan dia... Aku takot satu hari nanti aku kecewa kan dia...first thing aku mula tersedar bila With Him...aku kena stopkan rasa cinta aku dan rasa yang ada...i took someone dalam wallet and his laptop? Could i? Aku terus tersedar dan stop untuk semua tu,,..cinta yang ada,... Aku yakin aku boleh buat.... Berapa banyak aku sayang dia aku kena sedar dan bukak ati dan mata yang dia bukan untuk aku...Aku mula tersedar sebab aku terasa lain bila keadaan tu berlaku...cinta...memang Hard and siksa...
Last days n last night i do be tutr..the last night i took his face dengan dekat for the last..air mata rasa nak jatuh sebab aku tak mampu lawan rasa sayang pada dia... When he put kepala dia dekat peha aku.. Aku rasa aku makin tak kuat untuk itu,,.kuatkah aku untuk hari akan datang.kenapa berat hati bila aku nak tinggalkan Sarawak.... Ya Allah jika ini yang last untuk rasa dekat Sarawak ini...aku mohon jangan muncul kan dia depan aku...aku tak kuat... Ya Allah kuatkan ati ku untuk ari terakhir dekat Sarawak ini... Sebab ari-ari aku lalu depan umah dia.. Diary apa jenis situasi yang aku hadap ini... Nuratika Mohd Zailani..... Close your eyes... Says everything n single thing can be fine... Pegang dada n says again... Says your parent name.. Open your eyes.... Name of his be gone... Name person  can be delete n go from your head.... Can i do....??? Persoalan yang ada... Yup i can do n strong for All this....  But i glad sebab Allah memberikan insan yang bergelar friend... Terima kasih ya Allah menitipkan alwanie Amaliena dan Zahirah Syuhadah untuk be my friend... Mereka membuatkan aku kuat untuk hari akan datang...n melupakan apa yang terjadi... Cinta membuatkan aku alpa.... Walaupun  mulut bercakap dan tangan menaip tapi hati tak selalu menipu...  Ya Allah buang kan dia dari fikiran n ati aku ku.... Cukup lah pe yang aku rasa... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan