Rabu, 10 Jun 2015

ramadhan bakal menjelma

assalamualaikum cinta hati dan kesyangan hati..
first thing nak cakap alhamdulilah tak lama lagi bertemu semula dengan bulan ramadhan. bulan ramadhan kali ini terpaksa berpuasa sendiri tanpa keluarga.sedih tu memang la sedih but ini la kehidupan bila duduk jauh dengan keluarga,,,
second nak minta maaf kalau ada tersalah silap jika ada kesilpan secara langsung dan tidak langsung.

alhamdulilah kehidupan aku makin teratur dengan apa yang aku ada sekarang.mungkin orang kata dugaan yang allah bagi itu adalah ujian untuk melihat kesbaran yang ada dalam diri kita. kesihatan alhamdulilah semakin beransur pulih.kerja pon mungkin ada kala tak teratur but aku msih lagi boleh handle.
kadang kala aku berfiir sejenak melihat masa lepas tentang apa yang terjadi... ramadhan menjemput dengan pengalaman lepas yang aku sendiri down... but allah kata ada ganjaran dan hikmah dengan setiap yang terjadi.sakit jatuh sakit mengenang membuat kan aku lebih cekal seperti hari ini. mungkin pada orang melihat aku lembut..memang kadang kala hati aku mudah terusik tapi aku tak boleh selalunya lembut dan pandang rendah semua perkara.
sejujurnya aku kurang yakin degan setiap yang terjadi secara langsung dan tak langsung.
mungkin sebab perkara ynag terjadi tu banyak sangkut paut pada life aku..
ya allah aku bersykur walaupun banyak dugaan yang aku tanggung tapi engkau sentiasa memberikan aku kekutan akal dan fizikal untuk aku berfikir..sehingga kadang kala aku putus asa dengan semua ini tapi engkau berikan someone yang give me full support dari moral dan fizikal..terima kasih bubble gum..
memang benar orang kata, anak sulong ni besar tanggungjawab, banyak benda yang aku kena fikir dan pantau, sebagai akak sulong kepada 3 adik aku..aku menjadi tempat berlindung mereka untuk apa jua masalah.setiap masalah yang terjadi aku menjadi rujukan untuk diri mereka.walaupun aku jauh kecanggihan teknologi membantu aku berhubung dengan mereka. ini lah kehidupan aku dan adik-adik aku.. setiap masa kadang kala aku selalu terapkan pada diri aku dan adik-adik aku. duit bukan segalanya hormat itu penting dalam keluarga. ya allah jika aku lemah dalam mendidik adik-adik aku, berikan aku kekuatan untuk mendidik mereka supaya mereka menjadi insan berguna...jika aku lemah dalam mengajar mereka tentang kehidupan engkau berikan mereka akal dan terangkan hati mereka untuk kehidupan mereka.
umur 12 tahun lagi aku di didik untuk menjadi seorang yang tanggungjawab dan berdikari untuk hidup aku.. insyallah dengan kudrat yang ada ini aku akan jaga serta didik setiap adik-adik aku..'

amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan