Isnin, 24 Ogos 2015

rasa itu.

assalamualaikum dunia..
selamat pagi kesayangan hati hamba.. this week banyak sangat kerja..secara tak langsung buat aku lupa tentang masa lalu.but kadang kala aku tersentap sendiri.aku tak boleh lupa pengalaman lepas..bukan sebab rindu tapi supaya jadi pengajaran untuk kehidupan aku yang hari ini. bersyukur kepada allah dengan kurniaan kerja kepada aku.alhamdulilah.. Allah selalu dengan kita... ya Allah sesungguhnya hati aku sendiri cakap aku tak kuat sekarang ni.. tapi aku kena kuat untuk hidup ini.sebab aku yang mencorak hidup aku ni..suka senang, sedih apa pun situasi yang aku ada sekarang aku kena jadi kuat..
mungkin orang melihat aku tersenyum tapi orang bukan tahu senyuman ini plastik or tak..orang akan join kita ketawa. ya allah aku mohon memberikan petunjuk.mungkin banyak silap yang aku dah buat sekarang ni. mungkin silap tu aku boleh perbetulkan untuk hidup aku yang lagi better..mungkin ia tak boleh di betulkan ..
mak cakap berhenti berharap pada benda yang tak pasti.. ya itu yang aku buat untuk hidup aku..tapi aku sendiri tak yakin aku ikhlas buat or tak. makin hari aku tengok life aku penuh dengan pendam.. sampai bila aku kena diam n jaga hati orang..
setiap kali pengalaman lepas datang aku pon tak yakin..aku kuat ke x untuk hidup aku.mungkin ye mungkin tak.. usaha je yang mampu..
ya allah..jika aku tak kuat untuk semua ni..engkau kuatkan iman dan akidah dalam diri aku..mungkin aku manusia yang banyak buat silap..tapi 1 cerita untuk tempoh 24 tahun ini kadang kala buat aku rendah diri pada orang dan malu pada semua orang..ada orang kata aku kena kuat untuk hidup aku..but aku sendiri pon tak kuat.
rasa yang terjadi untuk 5 tahun yang lepas datang balik.rasa itu datang dalam hidup aku..mungkin aku give up dengan hidup aku..rasa 5 tahun lepas buat aku rasa diri ini lemah tanpa ayat mungkin peluang kedua ni buat aku yakin dengan semua tu..? mungkin ye..mungkin tak.. hanya allah yang mampu tentu..
sakit yang aku rasa sekarang buat aku malas nak berfikir tentang sekeliling,baik family atau orang lain.
aku hanya mampu nak fikir kerja dan tidur untuk rehatkan otak aku. ya allah kenapa rasa ini aku masih rasa untuk waktu ini.rasa aku give up dengan semua benda dan sekeliling aku.ya allah sampai bila aku kena rasa apa yang aku rasa 5 tahun yang lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan