Sabtu, 25 Februari 2017

Februari.........

Assalamualaikum

Alhamdulilah sekejap je Februari nak melabuhkan tirai. apa yang terjadi untuk sepanjang Februari ini membuatkan aku melihat semula masa lepas aku sebab kesakitan yang aku lalui secara tak sengaja membuatkan aku lihat pada masa lepas aku dan membuat perbandingan diri orang..memang menyakitkan bila membuat perbandingan orang lain dengan orang lain..mungkin ada yang menerima mungkin ada yang tidak...perkahwinan ? perkahwinan adalah satu ikatan untuk sebuah hubungan dan keluarga..namun semakin dekat aku untuk sesuatu perkara banyak ujian yang aku perlu lalui, contohnya macam sakit, ragam manusia, hubungan, kekeluargaan, kerja.. TAHNIAH hati sebab engkau selalu kuat untuk tuan badan engkau sendiri walaupun kadangkala tuan badan engkau tak kuat untuk setiap ujian terutama sakit..makin hari, setiap malam atau bila-bila kesakitan itu datang sendiri kadang kala masa tengah bercuti, kadang kala masa bekerja,kadang kala waktu tido... But tu tak patah semangat aku untuk selalu senyum untuk orang sekeliling aku.. kadang kala aku tertanya apa yang akan jadi pada hari akan datang seterusnya..adakah aku akan terus mematahkan hati setiap orang untuk kebahagiaan orang lain...dan sakit itu hanya aku yang tahu susahnya untuk hidup ini dan hari akan datang.. betul kata mak setiap yang terjadi ada hikmah, kuat atau tak diri kita ni..kita kena hadap juga..bagaimana cara? itu Allah dah aturkan..dan setiap yang terjadi dalam hidup ini selalu lah tersenyum untuk kehidupan hari akan datang dan usaha sendiri tanpa bantuan sesiapa sebab tak akan ada orang yang akan datang selalu ada untuk setiap ujian yang kita lalui...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan