Sabtu, 28 November 2015

hidup

Assalamualaikum

Allhamdulilah syukur kepadanya sebab memberikan aku peluang untuk bernafas seperti selalu dan memberikan semangat untuk aku teruskan setiap yang tertulis dalam kamus hidup ku. Alhamdulilah sedar atau tidak hampir 4 bulan aku bekerja di tanah Johor.. dalam sedar atau tidak dalam tempoh 4 bulan ini banyak mengajar aku erti hidup, erti perhubungan, erti kasih syang, erti pershabatan yang ada.. mungkin setiap erti ini banyak maksud dan cerita yang tersendiri tapi alhamdulilah walaupun penat dalam mengejar hari akan datang, aku makin kuat untuk itu. Ya Allah mungkin kadang kala aku merungut untuk setiap dugaan dan ujian diri ini..tapi engkau berikan aku kesabaran untuk aku bangun semula. Penyakit? jika aku still fikir tentang sakit mungkin susah aku nak hidup macam orang yang normal.. Zuriat untuk akan datang? Insyallah jika Allah kata rezeki itu ada maka ada la rezeki itu. mungkin pada medic susah untuk menerima setiap yang terjadi.mungkin.. tapi aku kena  bangun sendiri untuk setiap kesakitan aku. tidak ada orang yang sanggup menolong kita waktu kita sakit..setiap kesakitan yang kita ada kita haruslah bangun sendiri.
hubungan? apa itu erti sebuah hubungan? hubungan antara family, hubungan antara orang ynag kita sayang , hubungan persahabatan, hubungan orang yang kita baru kenal. sedar atau tidak banyak pasang surut untuk sebuah hubungan. mungkin satu hari nanti aku akan kata aku lepaskan untuk sebuah dan semua hubungan.bukan sebab apa mungkin aku terlalu penat untuk kejar dan corak mana-mana hubungan.,kadang kala aku terfikir..kenapa Allah memberikan ujian seperti ini.. kadang kala aku marah sendiri kat diri aku..aku kena redha dengan apa yang terjadi. Ya Allah, jika ini yang tertulis , aku mohon engkau selalu memberikan kekuatan untuk diri aku ini..mungkin susah untuk aku berfikir apa yang akan terjadi atau apa yang perlu aku pilih untuk hidup ini...
mungkin Allah memberikan peluang kepada aku untuk betulkan apa yang terjadi dan apa yang tertinggal.. Aku kena selalu positif untuk setiap keadaan yang ada. mungkin hari ini Allah berikan aku nafas untuk melihat dan merasa apa itu kehidupan dan mebahagiakan orang lain. insyallah aku akan cuba corak hidup ini semampu yang boleh.. amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan