Rabu, 12 Mac 2014

hari ini dan sewaktunya....

alhamdulilah 
hari ini saya bernafas lagi..terima kasih ya allah memberikan saya kesempatan untuk bernafas untuk hari ini..terima kasih memberi peluang untuk saya membetulkan keadaan yang sedia ada.
kadang -kadang aku terfikir mana silap yang aku buat.setiap kali sedih tiada luahan yang mampu nak luah.just memendamkan apa yang tersirat dan tersurat,,hanya mata yang mampu mengeluarkan air mata yang aku sendiri pon tak tahu sampai bila air mata ni mampu nk kluar untuk kehidupan akan datang aku..
ya allah hanya engkau yang menjadi pendengar yang setia..
sesungguhnya aku sendiri pon tak tahu macammana nak hilang kan kesedihan ni..bila malam melambaikan tirai,,hati aku bagai ada sesuatu yang aku sendiri takut nak berdepan.. ya allah kurangkan resah hati ini   ya allah..sesungguhnya aku merindukan saat aku tanpa kesedihan..
mengapa n mengapa????
kehidupan seharian di fakulti dan sarawak banyak mengajar aku erti sabar dan tabah serta kuat walaupun kadang-kadang aku tak kuat untuk hari akan datang..bila aku sedih aku kan dengar lagu ku cinta kau apanya...lagu ni sedap lagu nye bila dgr..lagu ni boleh tenang kan hati aku dan at least boleh buat aku tenteram bila sunyi dan perlukan seorang kawan... terima kasih ya allah memberikan aku orang-orang yang sentiasa menyayangi diri aku walaupun aku menerima mereka sebgai kawan..aku amat menghargai mereka dalam setiap saat hidup aku..
hampir 3 tahun di sarawak membuat aku terdedah dan faham erti kehidupan dalam banyak warna dan aspek..cinta..nilai murni..ragam manusia..sakit..suka,,,duka dan sebagainya mengajar aku lebih kuat..ni lah yang aku pelajari kat srawak ni..
cinta? benda yang susah aku nak ungkap tapi hanya mampu tabah harungi...
i want share about someone yang tak lafazkan kata cinta tapi dia lafaz melalui perbuatan..be honest he looks nice dari mata aku..tapi sayang aku milik someone..mengapa begitu?tapi itu yang tersurat..setiap yang terlafaz tu membuat kan aku kadang-kadang keliru..tapi lafaz ikatan yang aku lafaz kan pada someone berkaitan perkahwinan tak boleh dimainkan..aku mula memandang banyak aspek dan berfikir dan kesimpulan yang dapat dibuat perkahwinan dan lafaz perkahwinan tak boleh dimainkan sesuka hati..
mengapa dan kenapa susah nak luah tapi hanya mengikut arus yang allah tetapkan walaupun kadang-kadang aku keliru dengan diri aku.,,,just aku boleh pegang pada satu kata yang pernah diucapkan seseorang..cinta la pada seorang yang cinta pada kita,,janganlah cinta pada someone yang kita sayang..sesungguhnya kesakitan itu banyak daripada kelegaan hati..ya allah betulkah jalan dan keputusan yang aku buat...
dulu aku ada kawan yang boleh mendengar n bagi pandangan...but aku silap percaturan hidup gara-gara aku sayang dia..tu yang mampu terluah..but he still with me as my friend but bukan macam dulu lagi.. rasa jiwa ni tersiksa....aku tak mampu nak simpan soerang-sorang... i need someone..

i always think PURPLE







Tiada ulasan:

Catat Ulasan