Jumaat, 28 Mac 2014

terima kasih ya allah

alhamdulilah syukur dengan limpah kurnia yang allah berikan kepada aku...terima kasih ya allah memanjangkan umur ku..ujian yang datang kepada aku membuatkan aku rasa trauma dengan apa yang terjadi namun allah tu maha adil dan maha mendengar hamba nya dalam kesusahan.
selepas kejadian ragut tu aku jadi trauma nak balik rumah..aku rasa tak kuat lagi nak jalan kat jalan yang hampir meragut nyawa aku sendiri.. rasa tak terdaya bila teringat..thank pada yang membantu aku amat menghargai sepenuh hati aku..kadang kala aku terfikir kalau la tak ada orang yang selamat kan nyawa aku hari itu macammana keadaan my family especially my mum..kuatkah diri dia menerima musibah yang terjadi...???? terima kasih ya allah memberikan aku peluang untuk bernafas dalam kehidupan di dunia ini...my mum bila tau berita tu dia jadi risau..mana tak nya dduk jauh bila tahu something bad tentang anak dia..dia terus tak tidur malam.
.sorry mak...ika dah buat mak risau..ika janji ika akan sentiasa jaga diri ini...
kejadian ragut itu betul-betul buat aku hilang rasa pertimbangan diri sebab aku rasa tak yakin pada diri sendiri..tak yakin pada diri sebab kesakitan itu selalu ada dalam diri ini..sakit keseorangan kadang kala aku menangis sendiri..
disangka panas tapi hujan medical check up yang dibuat membuatkan aku tersentap dengan satu berita.. kanser???? itu menjadi persoalan dalam diri aku... hasil medical tak dapat detect apa ketubuhan yang ada dalam diri aku berdekatan dengan ovaries..hanya one word n one ayat yang terlontar dari mulut doctor tu kanser serviks....hanya allah yang tahu macamana aku rasa masa tu....aku memang betul-betul hilang pertimbangan diri dan hilang rasa nak hidup..tapi aku mesti tabah dan kuat untuk hari akan datang untuk orang yang sentiasa menyanyangi aku setipa masa....
risau  dan macam-macam ada...
ya allah jauhkan lah sebarang kemungkinan yang berkaitan kanser atau penyakit yang berbahaya.. aku tak mampu nak menjatuhkan setiap titis airmata ibu ku lagi..cukuplah dengan tangisan dan titis airmata yang selama ni. for me..aku harap sangat peragut tu ditangkap..setiap kali aku lalu tempat tu aku rasa kesakitan setiap yang aku lalui..walaupun tak ada barang yang hilang...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan