Ahad, 11 Januari 2015

hidup

alhamdulilah allah memberikan kesihatan dan peluang untuk aku melihat ciptaan yang indah ini...
episod kedukaan menyambut kembali..aku pernah rasa begini pada suatu ketika..tapi hari ini awal tahun ini dan detik ini aku merasakan kembali..
ya allah kepadamu aku berserah..
apakah yang dinamakan tentang sebuah ikatan?bagaimana cara menjalani sebuah kehidupan..?aku alpa dengan keadaan sekeliling...sebuah keluarga yang bahagia tapi sekelip mata berubah..
apa yang silap aku tak tahu..mungkin allah menguji umatnya...
ya allah adakah engkau menguatkan hati ku seperti dahulu..kenapa aku yang sekarang tak sekuat aku yang dulu..
5 tahun lepas mengajar aku erti hidup..macam-macam aku lalu..but aku still kuat...
but now tak apa yang membuat aku kuat kan hati aku..
jiwa aku melayang entah kemana...allah kuatkan jiwa aku seperti dahulu...
semua kerja yang ada buat alpa selalunya..but sekarang ni tak boleh..
kesihatan semakin hari semakin merosot..
ya allah kenapa begini...?? kenapa satu ujian dan satu ujian...allah kenapa...kenapa harus aku...
aku tak kuat untuk dugaan itu...allah itukah takdir untuk hidup ku...
ya allah aku mohon pada mu ya allah..
berikan kebahagiaan untuk mereka yang melukakan dan membahagiakan diri ku ya allah..aku mohon pada mu..ameen
ya allah mampukah aku berdiri untuk hari esok..?
mampukah aku menghadap serta harung semua yang engkau takdir pada ku.?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan