Ahad, 18 Januari 2015

silap yang kita tak tahu

alhamdulilah kesibukkan yang panjang ini allah masih membuka mata aku untuk peka tentang keadaan sekeliling.. terima kasih ya allah membuatkan aku mampu tersenyum walaupun pahit melanda...hati menjadi sakit tentang sebuah ikatan.allah yang tahu bagaimana untuk mengukuhkan ikatan yang pada mula bahagia..
ya allah engkau kuatkan hati ku dan seluruh ahli keluarga ku untuk dugaan yang engkau uji,,janganlah engkau lemahkan semangat mereka..
sinar yang ada tiba-tiba lenyap begitu sahaja..dimanakah silapnya? aku sendiri tak tahu..kuatkah hatiku untuk berhadapan semua ini... ya allah terima kasih memberikan insan yang menyayangi diri ini sepenuh hati mereka..aku terharu...mungkin ini dinamakan hidup...hidup berjauhan tetapi mereka selalu membuat aku tersenyum..salah dan menyalahkan satu sama lain membuatkan keadaan makin buruk tambah dengan orang ketiga...ya allah apakah hikmah untuk ujian ini...aku rasa sangat down untuk masalah ini..orang yang menjadi tulang belakang kehidupan aku berbalah akibat orang ketiga dalam kehidupan mereka,, bagaimana aku nak kembali seperti dahulu kala..? cara? allah..aku lemah..kuatkan hati ku untuk selesaikan masalah aku ini...kuatkan hati mereka jua...kembali kan waktu ceria yang ada seperti dulu dalam insan sekeliling ku ya allah..ayah mak..itu yang terlontar..mengapakah? cinta? percaya? bagaimanakah itu?

ya allah kenapa aku rasa kehilangan dalam waktu terdekat ini..? aku selalu hayal dengan masalah yang menimpa..jarak yang jauh membuat kan aku susah untuk selesaikan masalah.kata orang teknologi boleh memudahkan kita komunikasi..but komunikasi membuat aku masih susah untuk selesaikan masalah yang ada..
kenapa azam tahun ini menjadi aku tak yakin dengan diri aku..pendirian aku lenyap macam tu sekali..
susah nak kata berat hati menidak..itu yang terjadi..
ya allah jika ini yang engkau takdirkan..tolong hambamu ini kuatkan hati dan tabah dengan setiap dugaan yang datang..aku mohon ya allah... ameen..
ya allah terima kasih mengirimkan seseorang yang memberikan bahu serta pendengarannya untuk tempat aku meluahkan rasa sakit dan sedih  yang ada..aku berharap mimpi ngeri ini berlalu dengan pantas untuk diri aku dan keluarga ku..ameen..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan