Rabu, 5 November 2014

1 month agy

Alhamdulilah bersyukur kepada Allah....aku bersyukur yang teramat....diam tak diam next month nak 23 years dah umur..... Hanya mampu tersenyum dan ketawa untuk hari itu... Bila pergi kerja kahwin mana-mana mesti orang tanya bila nak tamat zaman bujang aku...haha aku hanya menyambut dengan senyuman dan berkata insyallah kalau ada rezeki..insyallah kad jemputan akan sampai....my mum bila col asyik bertanya calon menantu...aku pon selamba menjawab ada la tu nanti orang masuk meminang bulan depan.... One day tu tiba- tiba ada hamba Allah yang memperkenalkan diri untuk kenal lebih rapat...hahahaha..terus mulut aku terkunci untuk tu...mak aku bukan main suka...apa boleh buat...aku trauma dengan kisah lepas aku...takut but aku kan strong person..i must strong untuk itu.... Smile.... Tu la trademark dari sekola sampai kerja..aku hanya mampu berserah....
Allah tu maha adil..alhamdulilah ribut tak ada petir tak ada..angin tak ada aku membuka lembaran baru untuk jejaka or someone tu.... Doa mengiringi setiap persoalan dan tingkahlaku setiap yang dibuat...
How.?where? Macam mana kenal dia? Aku pon tak kenal dia..jumpa dia apatah lagi....hanya komunikasi....macam langit dan bumi aku dan dia...seorang lulusan Al azhar nak melamar perempuan yang biasa je macam aku...yang banyak kekurangan dari segi dan pelbagai aspek kehidupan ini......kerisauan tu ada tapi aku tak tahu lah macamana hanya Allah mengetahui...ada kah dia seperti yang dulu? Adakah dia bersedia untuk keluarga ku??? Hmm itu pon jadi persoalan.....hmmm aku berharap dia adalah yang terakhir dalam hidup aku..insyallah...




P/s: to someone and jejaka yang call my parent itu...thank atas keberanian awak memperkenalkan diri...awak memang berani untuk itu... Saya kagum atas keberanian awak tanpa disuruh dan awak buat dengan rela hati....thank sebab nak kenal saya yang serba kekurangan.... I Hope niat awak itu jadi kenyataan ...insyallah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan